Nie myjesz samochodu w zimie? Duży błąd!

Wielu kierowców wychodzi z założenia, że samochodu w zimie nie warto myć. Z praktycznego punktu widzenia mogą mieć sporo racji, jednak biorąc pod uwagę stan techniczny samochodu, sprawa wygląda nieco inaczej. Dlaczego więc warto myć samochód w okresie zimowym?

Chodzi o sól, piasek i inne zanieczyszczenia

Zachowanie czystości auta podczas zimy nie jest łatwym zadaniem. Często zadajemy sobie pytanie, po co odwiedzać myjnię samochodową w ziemie, płacić kilka-, kilkanaście złotych za czyszczenia samochodu, skoro po kilku kilometrach od wyjechania z myjni auto ponownie nadaje się do mycia? Odpowiadam. Mycie ma istotne znaczenie nie tylko ze względu na wygląd samochodu, lecz przede wszystkim na sól, którą posypywane są drogi, a także błoto pośniegowe oraz inne zanieczyszczenia, które mają bardzo niekorzystny wpływ na podwozie, szyby oraz karoserię samochodu. Zapytałem o to eksperta.

Piasek i sól zalegające na drogach przyklejają się do samochodu, oddziałując negatywnie na kondycję lakieru i powodując powstawanie na nim odprysków. To one właśnie w łatwy sposób ulegają korozji, tworząc trwałe ubytki w powłoce lakierniczej, co wymaga później kosztownych napraw. Aby do tego nie dopuścić, należy systematycznie myć auto, a także zabezpieczyć je poprzez woskowanie powłoki zewnętrznej – zaleca ekspert ds. lakierniczo-blacharskich w iParts.pl.

Odśnieżasz, niszczysz

Samo regularne odśnieżanie samochodu nie wystarczy i, co gorsza, może jeszcze bardziej pogorszyć całą sytuację. Za każdym razem, gdy usuwamy szczotką śnieg z nadwozia auta, ścieramy jednocześnie lakier piachem i błotem znajdującym się w śniegu. To samo dotyczy szyb samochodowych, na które piasek na destrukcyjny wpływ.

Mycie samochodu w zimie to dobra i potrzebna praktyka. Regularne korzystanie z myjni samochodowej powinno się odbywać przynajmniej raz w miesiącu, a w przypadku panowania temperatur powyżej zera stopni Celsjusza, takie czyszczenie powinno być przeprowadzane przynajmniej dwa razy w tygodniu. Oczywiście, myte powinno być wyłącznie nadwozie samochodu. Nie wskazane jest czyszczenie komory silnika ze względu na instalacje elektryczną.

Droższa, ale bezpieczniejsza

Moim zdaniem, najlepszą alternatywą dla tradycyjnych myjni mechanicznych są myjnie gąbkowe lub tekstylne. Skorzystanie z tego rodzaju myjni jest nieco droższe od większości dostępnych myjni, jednak na pewno o wiele bezpieczniejsze dla elementów lakierniczo-blacharskich samochodu. W tym przypadku, pierwsza faza czyszczenia polega na wstępnym myciu auta myjką wysokociśnieniową, a następnie użyciu delikatnych szczotek wykonanych ze specjalnej pianki lub materiału filco podobnego, które w żaden sposób nie niszczą lakieru samochodowego.

[Głosów:1    Średnia:5/5]