Mówi się, że idealne auto firmowe to przede wszystkim takie, które jest dopasowane do potrzeb danej firmy, ma stosunkowo niskie koszty utrzymania, a także jest wizytówką firmy. Postanowiliśmy zatem sprawdzić, czy rzeczywiście tak jest i na co jeszcze należy zwrócić uwagę wybierając samochód firmowy.
Samochód firmowy – potrzebny w każdej firmie?
Przeżywamy obecnie boom na samochody firmowe, z roku na rok na polskich drogach pojawia się ich coraz więcej. Jeszcze rok temu mieliśmy zarejestrowanych ponad 2 mln aut tego typu, dziś jest ich na pewno znacznie więcej. Wiele podmiotów gospodarczych nie potrzebuje samochodu firmowego, dla innych jest ono tak naprawdę podstawą funkcjonowania – wszystko zależy od branży. – Zgłaszają się do nas firmy, dla których auto firmowe idealnie dopasowane do ich potrzeb i umożliwiające poruszanie się po trudnym terenie jest tak naprawdę podstawą funkcjonowania. Są to najczęściej firmy budowlane, ale też służby mundurowe i ratunkowe. – mówi doradca z firmy overlimit.com, która zajmuje się modyfikowaniem aut terenowych.
Jakie auto kupić do firmy?
Tak naprawdę przy zakupie auta firmowego należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Większości właścicieli zależy przecież na tym, by wybrany samochód miał niskie koszty eksploatacji, jeździł bezawaryjnie oraz był bezpieczny. – Czasy, gdy firmy stawiały na najtańsze auta na szczęście już minęły. Teraz liczy się ich funkcjonalność oraz komfort jazdy. Dlatego też coraz częściej obok małych aut, wybierane są również SUVy – np. święcąca tryumfy popularności Dacia Duster. – dodaje wspomniany doradca (overlimit.com)
W zakresie aut firmowych w grę wchodzi również wartość rezydualna. Jest to wartość samochodu w momencie odsprzedaży. – Dodam jeszcze tylko, że auto firmowe musi być niezawodne, przecież prężnie działające przedsiębiorstwo nie może sobie pozwolić na to, by trzymać auto w serwisie. Jest to dla niego strata.