Strona 103

Jakie powinno być oświetlenie przyczepki?

0

Decydując się na zakup przyczepki, trzeba pamiętać o jej odpowiednim wyposażeniu. Istotne będą koła zapasowe, trójkąt ostrzegawczy, plandeka. Jednak najważniejsze jest bezpieczeństwo, dlatego nie można zapomnieć o oświetleniu przyczepki.

Maty podłogowe – wszystko, co musisz o nich wiedzieć

0

Nawet krótki spacer przed tym, jak zasiądziesz za kierownicą może spowodować, że wszelkiego rodzaju brud, kurz i błoto wyląduje w twoim samochodzie. Na szczęście maty podłogowe pomagają chronić wnętrze samochodu. Różnorodność typów do wyboru gwarantuje, ze zawsze znajdziesz odpowiednią matę podłogową na każdą porę roku i okazję.

3 typy mat podłogowych

Maty dywanowe

Dywaniki (na przykład dywaniki vw caddy, które znajdziesz w sklepie Volkswagena pod adresem www.vwuzytkowe-sklep.pl) przeznaczone są dla kierowcy, który pragnie funkcjonalności równocześnie z klasą. Dostępne w różnych stylach dywaniki podłogowe oferują luksusową stylistykę, a przy okazji są miękkie i przytulne. Najdelikatniejsze i najwygodniejsze maty dywanowe mają dłuższe włosie, zapewniając doskonałe uczucie pod stopami. Dywaniki (również dywaniki vw caddy) zapewniają dobrą ochronę, ale w zależności od klimatu mogą nie być odpowiednie dla każdej pogody.

Gumowe maty podłogowe

Gumowe maty podłogowe są dostępne w różnych stylach i zapewniają doskonałą ochronę przed żywiołami. Konstrukcja jest kluczem w przypadku tych mat podłogowych. Grubsze maty z większą ilością grzbietów utrzymają większą ilość wody, błota, ścinków trawy, ziemi, śniegu itd, zapewniając tym samym lepszą ochronę podłogi i wnętrza pojazdu. Gumowe dywaniki podłogowe często mają uniwersalny kształt i mogą być używane jako zamienna mata podłogowa w dowolnym pojeździe. Na gumowe dywaniki podłogowe można zliczyć, że sprostają każdej pogodzie i będą skutecznie chronić wnętrze pojazdu.

Designerskie maty podłogowe

Modne, designerskie maty podłogowe umożliwiają kierowcy łatwą zmianę wyglądu samochodu w celu zapewnienia pożądanej personalizacji. Maty takie umożliwiają indywidualizację przy zachowaniu formy i funkcji maty podłogowej. Tego typu dywaniki najlepiej nadadzą się dla kierowcy, który chce się afiszować z miłością do konkretnego zespołu lub filmu, celebrować ulubioną postać lub dodać odrobinę błysku do codziennej jazdy.

3 powody dla których powinieneś kupić nowe maty podłogowe

Brud

Brud, zanieczyszczenia i elementy pogodowe są wprowadzane do samochodu, gdy tylko ktoś wejdzie do pojazdu, i są wcierane w maty podłogowe. Z biegiem czasu zanieczyszczenia te gromadzą się i mogą odbarwić maty, sprawiając, że wyglądają wręcz na brudne; nie zapominajmy tutaj o bakteriach i alergenach, które również osiadają na matach. Dla kierowców, którzy mają skłonność do rozlewania swojej kawy lub innych napojów, maty podłogowe są niezbędne, aby chronić samochód. Rozważ nowe maty podłogowe, jeśli stare są już bardzo brudne.

Zużycie i dziury

Ludzie szybko przyzwyczajają się do rzeczy, zwłaszcza jeśli chodzi o ich samochody. Siedzą w tej samej pozycji, ich lustra są w tej samej pozycji, a nawet ich stopy znajdują się w tej samej pozycji. Ktoś, kto utrzymuje stopy w tych samych miejscach, może powodować, że maty podłogowe będą się szybciej zużywać w tych obszarach, powodując powstawanie dziur. Chociaż te czynniki mogą nie wydawać się wielkim problemem, woda i brud mogą przedostać się przez te otwory i zabrudzić podłogę samochodu, co sprawia, że maty podłogowe stają się nieefektywne.

Współczynnik trwałości

Fabryczne maty podłogowe mogą ale nie muszą spełniać swojej roli, w zależności od warunków pogodowych, w których zazwyczaj jeździ samochód. W końcu ogrodnik prawdopodobnie zaobserwuje więcej brudu w pojeździe niż ktoś, kto pracuje w domowym biurze. Osoby mieszkające w słonecznym klimacie będą miały inne potrzeby od tych mieszkających w wilgotnych i deszczowych miejscach. Na szczęście istnieje wiele różnych materiałów mat podłogowych do wyboru. Szeroki wybór mat podłogowych – w tym dywaniki vw caddy, znajdziesz w sklepie Volkswagena online pod adresem www.vwuzytkowe-sklep.pl.

Czujniki parkowania. Wygodne rozwiązanie dla kierowcy

0

W Polsce nie tylko jakość dróg pozostawia wiele do życzenia, ale również jakość i ilość miejsc do parkowania. Na wielu parkingach nawet najlepsi kierowcy mogą mieć nie lada problem, aby bezpiecznie zaparkować swoje auto.

Na co warto zwrócić uwagę kupując używany samochód

0

Samochodami z rynku wtórnego interesujemy się z wielu powodów: cena, duża dostępność, możliwość samodzielnych napraw etc. Przesyt ofert jest tak ogromny, że trzeba wiedzieć jakie informacje będą nam naprawdę potrzebne. Należy też pamiętać, iż przede wszystkim wybieramy auto dla siebie, które będzie spełniało nasze cele (duży bagażnik, małe spalanie lub szybkość itd.).

5 błędów kupującego

Jest wiele porad, każdy ma inny „system” albo metodę. Prawda jest taka, że nie ma idealnego auta dla każdego i trzeba szukać takiego które będzie nam odpowiadał. Niestety istnieje schemat jaki zarówno doświadczeni jak i początkujący stosują przy sprawdzeniu auta. A oto lista grzechów jakie mogą kosztować nas później nerwy i pieniądze:

1. Trzeba sprawdzić czy auto nie zostało skradzione. Powinniśmy zwrócić uwagę na dowód rejestracyjny czy są czytelne wszystkie pieczątki i czy tabliczka z numerem VIN nie ma dodatkowych spawów. Samochód można też sprawdzić na policji lub korzystając ze stron internetowych.

2. Należy sprawdzić stan techniczny pojazdu. Częstym błędem jest rezygnacja z jazdy próbnej, podczas której można dowiedzieć się jak auto sprawuje się na wyboistych drogach, jak zachowuje się silnik i poszczególne systemy a przede wszystkim czy auto dobrze się prowadzi.

3. Błędem głównym jest zabieranie ze sobą „eksperta” w postaci krewnego lub znajomego. Zamiast podjechać z autem do warsztatu na profesjonalne oględziny.

4. Wierzymy, iż salon jest zawsze uczciwy nie sprzeda nam nie sprawdzonego lub kradzionego samochodu.

5. Darujemy sobie sprawdzenie czy auto ma ważną polisę. Jest to o tyle poważne gdyż zmiana właściciela oznacza przeniesienie ma nas wszystkich obowiązków związanych z pojazdem. Co za tym idzie i konieczność posiadania ważnego OC (kara finansowa może wynieść nawet do 4000 zł.).

Co powinniśmy sprawdzić samemu

O wielu rzezach można łatwo zapomnieć, zwłaszcza jeśli znaleźliśmy „wymarzony wóź”. Najlepiej jest zabrać kogoś ze sobą kto będzie studził nasz entuzjazm i dodatkowo zrobić sobie listę wad do sprawdzenia której będziemy się trzymać zanim zdecydujemy się na dalsze kroki.

Przykładowo sprawdzamy:

• ślady rdzy na nadwoziu – zwłaszcza tam, gdzie rzadko występują (na progach i podłodze, pod wykładziną bagażnika, na powierzchni blachy,) oraz w miejscach, gdzie często występuje (nadkola, krawędzie drzwi, maska od wewnątrz, zajrzyj pod uszczelki);
• ślady szpachli – pęknięcia, przebarwienia, wybrzuszenia. Dla pewności można kupić miernik dzięki któremu sprawdzimy czy lakier nie był odnawiany koszt to jakieś kilkaset złotych. Warto też sprawdzić trudno dostępne miejsca ślady lakieru, obudowa lamp, nadkola;
• w przypadku starszego samochodu szukamy czarnego podkładów antykorozyjnych na progach i podłodze;
• rysy na szybach i odpryski;
• brakujące plastikowe osłony pod maską i pod nadwoziem, ślady zdartej farby na śrubach blach;
• ślady wilgoci na podsufitce i wykładzinie wnętrza oraz bagażnika,;
• podczas jazdy próbnej zwracamy uwagę czy auto nie ściąga przy hamowaniu;
• mocowanie lamp i reflektorów powinno być równe;
• nierównomiernie zużycie ogumienie, także od wewnątrz;
• podejrzane odgłosy podczas jazdy próbnej – „cykanie” lub dzwonienie i stuki spod pokrywy zaworów, szumy z kół podczas jazdy, nierównomierna praca silnika na wolnych i wysokich obrotach, „dławienie się” bez powodu;
• wycieki z silnika, skrzyni biegów i ślady oleju w okolicach ww.;
• itd…

moto.info.pl

Umowa

Po sprawdzeniu wszystkiego nadszedł czas na podpisanie umowy. Jest to forma zabezpieczenia dla nas zarówno kiedy kupujemy jak i sprzedajemy samochód. Powinny istnieć co najmniej dwa egzemplarze (w tym jeden dla na) nie muszą być identyczne ale muszą być jednoznaczne. Dobrze jest mieć też np. kserokopie umowy, ponieważ w razie ewentualnych kłopotów możemy na tej podstawie dochodzić swoich praw. Aby wszystko było zgodne z prawem umowa powinna zawierać następujące dane:

– informacje o aucie – model, marka, numer nadwozia lub numer rejestracyjny, rocznik, stan licznika.

– dane kupującego i sprzedającego – Pesel lub nip w przypadku firmy, adres zameldowania/siedziby firmy.

– wartość pojazdu i podpisy – Kwota, za którą kupujemy/sprzedajemy samochód jest absolutnie niezbędna by umowa była ważna. Stanowi też podstawę do roszczeń reklamacyjnych jeśli by takie zaistniały. Natomiast podpis nie musi być czytelny, wystarczy parafka gdyż niezbędne informacje do identyfikacji stron są zawarte w umowie.

Transport ponadgabarytowy – co musisz wiedzieć?

0

Wiele się mówi o tym, jak trudna jest praca zawodowego kierowcy. Nieprzespane noce, ciągły stres związany z krótkimi terminami, odizolowanie od rodziny i ciągłe bycie w gotowości. Nie jest to zdecydowanie praca dla każdego. Jest jednak odłam branży transportowej, którego pracownicy muszą znosić jeszcze więcej – kierowcy transportu ponadgabarytowego. Ten rodzaj transportu wymaga nie tylko mistrzowskiego opanowania kierownicy, ale także chirurgicznej precyzji, bezwzględnego opanowania oraz analitycznego myślenia. Dlaczego? Bo w tej branży nie przewozi się kontenerów czy materiałów budowlanych – zamiast tego przewozi się całe domy.

Czym jest transport ponadgabarytowy?

Aby głębiej poruszyć zagadnienie transportu ponadgabarytowego, musimy sobie najpierw odpowiedzieć na pytanie, czym on w ogóle jest? Otóż jest to nic innego jak rodzaj transportu, którego ładunek nie podlega ograniczeniom zawartym w normach ruchu po drogach publicznych. Ładunek takiego transportu znacznie przekracza masą, wielkością lub obiema opisane w przepisach normy, przez co wymaga nietypowego, specjalistycznego podejścia.

Czego potrzeba do transportu ponadgabarytowego?

Skoro już wiemy, z czym mamy do czynienia, musimy znaleźć odpowiedź na to, czego potrzeba, aby tego rodzaju transport zrealizować? Pierwszym, o co będziemy musieli zadbać, jest oczywiście odpowiedni sprzęt. Potrzebujemy pojazdu i osprzętu, który nie tylko da radę przewieźć taki nienormatywny ładunek, ale także zrobi to bezpiecznie, nawet w nieprzewidywalnych warunkach.

Drugą kwestią, na którą koniecznie musimy zwrócić uwagę, są regulacje prawne, które definiują tego typu przewóz. Nie każdy może się podjąć transportu ponadgabarytowego, gdyż ten wymaga specjalnych pozwoleń. Chcąc uzyskać takie zezwolenie transportowe, nasz pojazd musi spełnić cały szereg warunków i wymagań. Żeby uświadomić sobie, jak restrykcyjne są przepisy w tej branży wystarczy spojrzeć na fakt, iż w tym momencie istnieje, aż 7 różnych pozwoleń dopasowanych do rodzaju i wielkości pojazdu, z którego będziemy korzystać.

Kierowca to nie wszystko

Ostatnią kwestią, którą warto wiedzieć, jest fakt, że transport ponadgabarytowy wymaga uczestnictwa pilota, który niejako kontroluje cały przejazd. Rola pilota w tego typu przedsięwzięciu jest kluczowa i dotyczy sygnalizowania innym uczestnikom ruchu, tego, że zbliża się transport ponadgabarytowy tak, aby zapewnić bezpieczeństwo zarówno sobie, jak i innym użytkownikom drogi. Jak widać, sprawa nie jest prosta, dlatego też w przypadku potrzeby przetransportowania, czegoś nienormatywnego warto zwrócić się do profesjonalistów, którzy nie tylko znają branżę, ale i mają odpowiednie pozwolenia i oczywiście doświadczenie w tego typu przewozie.

Motor Show Poznań 2018. Prezentacje ciężarówek i samochodów dostawczych

0

Tegoroczny Poznań Motor Show odwiedziło ponad 150 tysięcy osób. Do obejrzenia było 15 pawilonów pełnych motoryzacyjnych niespodzianek. Swoje najnowsze osiągnięcia zaprezentowało 170 wystawców.

Jak wybrać kolor samochodu?

0

Planujesz zakup nowego auta? Jeśli tak, z pewnością dobrze wiesz, że będzie ono częścią twojej tożsamości. Dlatego oprócz marki, mocy silnika i wyposażenia ważną kwestię stanowi dobór lakieru. Nie warto ulegać stereotypom, ale wybrać barwę, która jednocześnie pasuje do samego auta i odpowiada twojemu gustowi. Warto rozważyć jeszcze kilka innych właściwości poszczególnych barw.

Uwaga na próbniki                                           

Często zdarza się, że auto kupowane w salonie nie jest dostępne od ręki w twoim wymarzonym wariancie kolorystycznym. W takiej sytuacji możesz skorzystać z dostępnych na miejscu próbników. Jeśli nie masz innej możliwości, pamiętaj, by porównywać poszczególne barwy w świetle dziennym. Najlepiej jednak skorzystać ze ściągawki w postaci auta polakierowanego w identyczny sposób. Warto zwrócić uwagę, czy nie jest ono pokryte choćby delikatną warstwą pyłu, która zdecydowanie wpływa na odbiór barwy.

Właściwości poszczególnych kolorów

Wszystkie ciemne barwy lakierów mają podobne właściwości, jedną z nich jest mocne nagrzewanie się w promieniach letniego słońca. Jeśli twoje auto przyjdzie ci na dłuższy czas zostawiać na nasłonecznionym parkingu, przemyśl taki wybór. Ten problem jest znacznie mniejszy w przypadku jasnych odcieni. Musisz jednak wziąć pod uwagę, że zwłaszcza zimą kurz i inne zabrudzenia będą znacznie bardziej widoczne. Jeśli nie przepadasz za częstymi wizytami na myjni, te kolory nie są dla ciebie. Niemniej drobne wgniecenia i rysy będą słabiej widoczne. Pod tym względem przodują odcienie srebrnego, zbliżone do oryginalnego koloru karoserii. Kolejna decyzja dotyczy lakieru metalizowanego – nie dość, że wygląda on efektownie, to charakteryzuje się wyższą trwałością. Wybierając taki wariant, jesteś jednak skazany na wyższe koszty.

Jak dobrać optymalną barwę w przypadku naprawy?

Czas na praktyczną poradę. Jeśli zdarzy ci się stłuczka lub zarysowanie i konieczna będzie naprawa, należy optymalnie dobrać nowy lakier. Pomocna będzie tabliczka znamionowa widoczna pod maską. Niestety takie rozwiązanie sprawdza się tylko w przypadku relatywnie nowych aut. W starszych karoseria ulega utlenieniu. W takim wypadku najlepiej udać się do mieszalni lakierów, gdzie specjaliści pomogą w wyborze.

Nie tylko lakier – poznaj personalizowane opony

Jeśli jesteś indywidualistą, twoje auto może wyróżniać się na drodze nie tylko oryginalnym lakierem. Od niedawna istnieje również możliwość personalizacji koloru opon oznakowanych z serii P Zero produkowanych przez firmę Pirelli. Nowa technologia pochodzi prosto z Formuły 1, a efekt prezentuje się bardziej gustownie niż kolorowe felgi. Żywe i trwałe kolory to nie jedyna zalet opon oznakowanych. To one, dzięki precyzyjnemu wykonaniu i dopasowaniu do rozkładu mas auta, pozwalają osiągać maszynie maksimum możliwości. Na uwagę zasługuje również system PNCS odpowiadający za redukcję szumów.

Opony premium, a może budżetowe?

0

Kiedy w dziewiętnastym wieku niezależnie Wiliam Thompson oraz John Dunlop opracowali sposób na wykorzystanie procesu wulkanizacji kauczuku odkryty przez Charlesa Goodyeara nikt nie przypuszczał, jak wielki wpływ będzie miał ten wynalazek dla ludzkości. Przez pierwsze kilkadziesiąt lat opona była wykorzystywana głównie w rowerach, powodem były wysokie ceny kauczuku. Zmiana nastąpiła w czasie drugiej Wojnie Światowej, kiedy to w skutek zajęcia amerykańskich plantacji kauczuku, amerykańska firma BF Goodridge opracowała sposób na pozyskanie sztucznego kauczuku. Początkowo opony produkowane z tego nowego surowca były wykorzystywane głównie w celach wojskowych, ale już po wojnie firmy skierowały swoją produkcję na rynek cywilny. To był początek wielkiej kariery opony w motoryzacji.

Jak przygotować samochód do sezonu letniego?

0

Większość kierowców dokłada wszelkich starań, żeby przygotować swoje auta do zimy. Jest to jak najbardziej uzasadnione, gdyż podczas mrozów i opadów śniegu sytuacja na drogach jest szczególnie niebezpieczna. Stosunkowo mało mówi się natomiast o przygotowaniu samochodu do wiosny i lata. Co każdy kierowca powinien zrobić, kiedy nastaną cieplejsze dni?

Przede wszystkim wielkie sprzątanie

Przygotowania dobrze jest zacząć od dokładnego sprzątania. Zimą nasze auto prawdopodobnie wiele przeszło, dlatego zasługuje na coś więcej niż tylko szybką, automatyczną myjnię. Samochód warto wyczyścić zarówno na zewnątrz, jak i w środku, jako, że zimą w kabinie gromadzi się dużo błota i wilgoci.

Opony na wiosnę

Wiele mówi się o jesiennej wymianie opon na zimowe. Jest to jak najbardziej uzasadnione, gdyż jazda na oponach letnich po oblodzonej drodze jest praktycznie niemożliwa. Równie niewskazane jest poruszanie się na oponach zimowych, kiedy warunki klimatyczne temu nie sprzyjają. Jazda na nich po suchej drodze jest mało komfortowa, a ponadto prowadzi do większego zużycia paliwa.

Kiedy można zmienić opony na letnie? Nie jest to łatwe pytanie, gdyż pogoda w Polsce lubi zaskakiwać. Z pewnością nie należy się z tym nadmiernie spieszyć, choćby ze względów bezpieczeństwa. Możemy pomyśleć o wymianie w momencie, kiedy temperatura za oknem na stałe osiągnie około siedmiu stopni.

Opony letnie wykonane są z innych materiałów niż zimowe, mają też inną strukturę, która zapewnia kierowcy krótszą drogę hamowania. Ich wykorzystanie pozwala na szybszą i bardziej komfortową jazdę.

Obowiązkowa kontrola techniczna samochodu

Nowy sezon to doskonała okazja do przeglądu stanu technicznego samochodu. Niezwykle istotna jest kontrola układu hamulcowego. Należy sprawdzić, czy nie dochodzi do wycieku płynu hamulcowego. Jeżeli jest taka potrzeba – wymieńmy klocki i tarcze hamulcowe. Warto sprawdzić również układu kierowniczego, układu wydechowego i zawieszenia.

Wentylacja i klimatyzacja

Na wiosnę dobrze jest zadbać o wentylację wnętrza naszego auta. Wskazana jest wymiana filtra kabinowego, zwłaszcza jeżeli cierpimy na różnego rodzaju alergie. Należy dołożyć wszelkich starań, żeby pozbyć się kurzu i grzybów, które zmniejszają komfort jazdy i są niebezpieczne dla naszego zdrowia. Sprawdźmy również jak działa klimatyzacja. Jeżeli mamy co do niej jakiekolwiek zastrzeżenia – udajmy się do serwisu.

Sprawdźmy stan płynów

Oprócz poziomu płynu hamulcowego należy sprawdzić również stan płynu w chłodnicy, płynu hydraulicznego znajdującego się w zbiorniczku wspomagania kierownicy, a także stan oleju silnikowego. Zimą korzystamy ze specjalnego płynu do spryskiwania szyb, dlatego wiosną dobrze jest wymienić go na inny.

Co jeszcze może zrobić kierowca?

Wiosna to doskonały czas na odświeżanie auta i naprawianie ewentualnych szkód, które pojawiły się zimą. Kierowcy mogą uzupełnić ubytki lakieru, wymienić wycieraczki, czy choćby wypolerować szyby.

Przegląd motocykla po sezonie?

0
Przegląd motocykla po sezonie?

Motocykle stają się w Polsce nie tylko coraz powszechniejszym sposobem zwiedzania kraju, ale również codziennym środkiem transportu w okresie wiosenno-jesiennym. W jaki sposób jednak powinniśmy przygotować nasz motocykl do zimowania? Co powinniśmy sprawdzić na zakończenie sezonu, aby mieć pewność tego, że na wiosnę nasz motocykl będzie tak samo sprawny, jak w obecnym sezonie?